Mind & body balance

איזון גוף נפש

הגוף והנפש הם יחידה אחת, והן משפיעים זה על זו. בדיוק כמו בזמן שנזכרים בזכרון טוב ונעים, והגוף מוצף בתחושה נעימה, כך גם להיפך – זכרונות טראומתיים יביאו איתם גם תחושה גופנית שאינה נעימה (רעד, דפיקות לב מואצות, הזעה וכד'). הגוף שלנו מעיד על מה שקורה בנפש, ולכן מצבים נפשיים שונים מתבטאים לעיתים רבות בתופעות פיזיולוגיות, כמו כאבים, שינה לא סדירה, בעיות פרקים, בעיות עיכול ועוד. מכאן, שהמצב הרגשי והנפשי שלנו מאוזן – הגוף שלנו בריא יותר.

מהי אכילה רגשית?

אכילה רגשית היא אכילה כמענה לצורך רגשי ולא כמענה לרעב פיזי. הרי כולנו יודעים שתפקידו של המזון הוא לספק לנו את האנרגיה החיונית לקיומנו, ובמילים אחרות – את ה"דלק" שמניע את הגוף. זהו צורך פיזיולוגי בסיסי שמעסיק אותנו כל יום מחדש, מספר פעמים ביום (מה לאכול, מתי וכמה).

לעומת זאת, לאכילה יש היבט נוסף, היבט שמספק גם את הצרכים הרגשיים והחברתיים שלנו, כך שבמצב שבו אנו במודעות ובמצב רגשי מאוזן – אנו נהיה יותר בשליטה על האכילה, ואילו כאשר אנו במצבים רגשיים מאתגרים כמו: מתח, לחץ, כעס, עצב, חרדה, דימוי עצמי נמוך (ועוד) – אז אנו עלולים למצוא את עצמנו באכילה לא מאוזנת, המגיעה כתגובה לצורך רגשי ולא מתוך רעב פיזי.

אכילה רגשית מספקת אמנם הקלה לזמן קצר, אך בטווח הארוך מייצרת תוצאות שליליות ואף עלולה להוביל להשמנה ולבעיות רבות נוספות. מכאן גם חשוב להבין שאכילה רגשית לא מטפלת בשום מצב רגשי, אלא רק מעודדת להמשיך ולהדחיק את הרגשות.

כאן אני נכנסת לתמונה, באימון הוליסטי להתמודדות עם אכילה רגשית.

אימון שכולל שילוב של כלים מעולם התזונה, כלים מעולם האימון האישי וה-NLP, וגישות טיפול נטורופתיות נוספות בהתאם למצבו של המטופל וצרכיו (כמו פרחי באך, לדוגמה). במסגרת תהליך הטיפול, אני מעניקה למטופליי כלים ליישום הגישה, ומדריכה לגבי המיומנויות ההתנהגויות שיש לאמץ כדי להסיר ולהיפטר מהחסמים הרגשיים – דרך שמובילה את המטופל אל שינוי הרגלי תזונה ואל הרגלים בריאים יותר, אורח חיים נכון והרזיה מבוקרת. בפועל, אני משלבת כלים מעולם התזונה, לצד כלים מעולם האימון האישי וה-NLP, כלים שהוכיחו פעמים רבות את יעילותם ביצירת שינוי שמחזיק לתמיד.

ואם מדובר רק ב... דיאטה?

לפעמים פשוט ישנם מצבים שבהם רוצים לרדת במשקל רק כדי להיכנס לשמלה אהובה, או כדי להגיע לאירוע משפחתי ב'לוק' הרצוי, ואז הרצון לרדת במשקל הופך לפרויקט זמני – וכשהוא מסתיים… מאבדים כל רסן, והמשקל שאבד חוזר בחזרה, לרוב עם תוספת.

אם את מתמודדת עם עודף משקל וכבר יש לך ניסיון עבר בדיאטות שלא ממש עבדו, את כנראה כבר יודעת שהידע שלך בתזונה הוא לא מה שמעכב אותך מלרזות ולשמור על משקל כדרך חיים.

בניגוד לדיאטות שבהם מיקוד השליטה חיצוני, התהליך שאני מציעה הוא תהליך שבו נכוון ונתרגל מיקוד שליטה פנימי, תוך מתן התייחסות לניהול רגשות, מחשבות ופיתוח כישורים אישיים, לצד ליווי והכוונה בבניית תפריט נכון, מזין ומאוזן הלוקח בחשבון את הנתונים האישיים הפיזיים שלך (חילוף חומרים, גנטיקה והרגלי חיים)  ושילוב של גישות טיפול נטורופתיות בהתאמה לצרכים ולקצב המתאים.

אני מציעה את השירות המדובר מאחר שאני מבינה היטב שדף נייר שעליו מודפס תפריט יומי הוא לא הדרך הנכונה לקדם שינוי שכזה, ללא מסגרת, ללא מוטיבציה, וללא הבנה של תהליכים נפשיים מעכבים.

יתרונות האימון ההוליסטי

הדרך שלך לאורח חיים מאוזן ובריא מתחילה כאן!

אני מזמינה אותך להשאיר את פרטי ההתקשרות שלך, ומבטיחה לחזור במהרה כדי לתאם שיחת היכרות שממנה נוכל להתקדם אל האיזון והריפוי המיוחלים

לצד הכלים שתיארתי קודם, ישנם כלים עוצמתיים נוספים שאותם אני נוהגת לשלב באימון ההוליסטי להתמודדות עם אכילה רגשית, כאשר אחד מהם הוא בעזרת שימוש בפרחי באך.

פרחי באך – כי הכל מתחיל ברגש...

שיטת טיפול שפותחה לפני כ-90 שנה על ידי רופא חוקר והומיאופת מאנגליה בשם ד"ר אדוארד באך, שהאמין שלכל בעיה פיזיולוגית יש מקור רגשי, ומכאן שתהליך ההחלמה והריפוי חייב לטפל לא רק בגוף אלא גם בנפש, ולכן ביסס ד"ר באך את השיטה בהסתמך על 38 תמציות הומיאופתיות בעלי סגולות מיוחדות המופקות מפרחי בר, עצים או שיחים, שמטפלות במצבים רגשיים ואנרגטיים לא רצויים בחיי היומיום, כמו חרדות, לחצים ומתחים, כעסים, דכאונות, תשישות, חוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך, וכד'. 

על פי שיטה זו, לכל תמצית יש אפקט ייעודי המיועד למצב רגשי מסוים, ובשימוש נכון הן יכולות לסייע בשמירת הבריאות הנפשית (והפיזית) של האדם ובתהליך החלמתו. בעידן המודרני, כולנו מבינים שבריאות נפשית ובריאות פיזית קשורים זה בזה, משפיעים זה על זה, וכי איזון בין שניהם מביא לבריאות כוללת טובה ויציבה לאורך שנים. הגוף שלנו מעיד על מה שקורה בנפש (וגם להיפך), ומכאן שהגוף שלנו יהיה בריא יותר אם נדאג לטפל בנפש. כאן, השימוש בתמציות פרחי באך מסייע ליצירת האיזון המבוקש, ומסייע למטופלים להתמודד ולהגיב לרגשות שליליים באופן רגוע ומכיל יותר. זה גם המקום לציין שהשימוש בתמציות נעשה כחלק מאימון הוליסטי רחב יותר, בהתאם לצורך ומצבו של המטופל.

כמו כן חשוב לציין שטיפול באמצעות תמציות פרחי באך לא נועד להחליף טיפול רפואי אלא להוות טיפול משלים להעצמת הטיפול הרפואי.

המצבים בהן ניתן לטפל בעזרת התמציות

יתרונות הטיפול בפרחי באך

  • אין תופעות לוואי
  • אין סכנה במינון יתר
  • אין נזק בלקיחת תמצית שאינה מתאימה
  • אין 'התנגשות' עם תרופות אחרות
  • התמציות בטוחות לשימוש גם לילדים וגם לבעלי חיים
  • התמציות אינן ממכרות וניתן להפסיקן בכל רגע נתון

למי מתאים הטיפול בפרחי באך? לכולם!

  • תינוקות מגיל לידה
  • ילדים ונוער
  • בוגרים ובני הגיל השלישי
  • אנשים במצבי חולי
  • נשים בהריון

על התהליך הטיפולי

תהליך הטיפול בעזרת פרחי באך מורכב מ-3 שלבים עיקריים:

פגישת היכרותהפגישה הראשונה היא פגישת היכרות ואבחון שבמסגרתה נדבר על סיבת ההגעה לטיפול ועל הדרך שבה התמציות יכולות לסייע. בפגישה הזו עולות שאלות רבות הנוגעות למצבו הרגשי והפיזי של המטופל, ולאחר איסוף התשובות אני מבצעת תיאום ציפיות לגבי המטרות ומסבירה בהרחבה על התחנות הבאות בתהליך הטיפול.

בניית פורמולה אישיתבשלב זה אני אוספת את כל הידע שנצבר, ומתקדמת אל רקיחת הפורמולה הייעודית והאישית שמותאמת למצבו של המטופל, ולדרך שעליו לעבור.

מעקב וליווי אישי – אני מקפידה לשמור על קשר כבר מהיום הראשון שבו נעשה שימוש בתמציות, זאת לצורך מעקב ובדיקה כיצד הגוף מגיב לטיפול, וכמובן אם נדרש שינוי בפורמולה שרקחתי עבור המטופל.

בין אם מנקודת ההתחלה ובין אם לקראת סיום הדרך המשותפת – אוכל להציע למטופליי ליווי ותמיכה המותאמים לצרכים, כמו גם לרקוח עבורם פורמולות טיפוליות נוספות עבור המשך טיפול, אם יש בזה צורך.

הדרך שלך לאורח חיים מאוזן ובריא מתחילה כאן!

אני מזמינה אותך להשאיר את פרטי ההתקשרות שלך, ומבטיחה לחזור במהרה כדי לתאם שיחת היכרות שממנה נוכל להתקדם אל האיזון והריפוי המיוחלים.